Prima pagină > Communication, Personale, Planning, strategy > despre mall-uri…consideratii si impresii personale

despre mall-uri…consideratii si impresii personale

saptamana trecuta ma plimbam prin Baneasa Shopping City, un mall ce te incanta si te surprinde placut prin decor si spatiozitate, si mi-am dat seama ca succesul mult asteptat nu va aparea atat de repede la orizont. erau mult mai multi oameni pe culoar decat in magazine, nu stiu in schimb care era situatia la casele de marcat, plus pozitia sa (geografica) nu e tocmai favorabila. Baneasa e destul de departe de centrul Bucurestiului, destul de inaccesbila datorita traficului, plus nu as miza pe ‘bogatasii’ cu vile sau apartamente rezidentiale acolo, pentru simplu fapt ca ultimul trend nu e ‘sa imi cumpar haine din mall’, ci ‘sa imi cumpar haine de afara’.

oricum, ar trebui sa il mai vizitez de cel putin 10 ori pentru a avea o opinie consistenta, insa prima impresie spune multe. in acest moment se bucura de un succes ‘artificial’ dat de noutatea si exotismul specific, si cu siguranta ‘articolele’ benevole vor infrumuseta si mai mult situatia. probabil cat de curand vor implementa cateva programe de fidelizare.

totusi, cred ca in acest moment are un ‘succes’ mai mare decat City Mall. Nu mai stiu care e situatia acolo…long time, no see….dar presupun ca din moment ce au renuntat la comunicarea intensa, se incearca o recuperare rapida a capitalului investit, si apoi ce-o fi o fi. in cazul City Mall, pozitionarea geografica a fost esentiala…iar comunicarea ‘la 5 minute de Piata Unirii’, useless faced with the reality. perceptia negativa acelui cartier e un fapt ce nu poate fi schimbat de catre campania de promovare a unui mall (unde mai pui, ca peste drum este si un cimitir(!))

in acest moment majoritatea mall-urilor s-au pozitionat ca si glamorous, fancy, un pic exclusiviste etc. mall-urile nu ar trebui sa fie percepute astfel (cel putin nu toate) , deoarece acele valori nu le apartin: 1. nu iti ofera intimitate, 2. magazinele brandurilor de lux isi pierd din user experience, 3. sunt supuse unui tranzit/trafic foarte mare. toate aceste valori ar trebui atribuite unor locatii independente pentru brandurile de lux. de aceea vad o buna oportunitate construirea unui mall accesibil financiar consumatorilor cu venituri medii (1000-1500 RON). contrar impresiei generale, mall-urile nu sunt chiar atat de accesbile d.p.d.v. financiar…Bucurestiul are 3 spre 4 milioane de locuitori, Romania are 21 milioane de locuitori. cu siguranta cineva din Satu-Mare nu va veni sa isi faca cumparaturile f des in Bucuresti, dar cineva din Ploiesti cu siguranta ca o va face daca va stii ca gaseste preturi accesibile si accesorii diversificate intr-o singura locatie (mai ales daca nu are cunostiinte in Buc., va prefera sa termine repede seria cumparaturilor, pt a pleca in aceesi zi). bineinteles, in acest moment sunt multe persoane din afara Bucurestiului care isi fac cumparaturile aici…insa mai mult pentru ocazii speciale sau produse cu high-involvment (si aici e debatable)

se discuta despre deschiderea unui mall pe terenul actualului magazin Obor, dar daca targetul va fi middle spre low income (cel ds care discutam in paragraful anterior) si nu high spre middle income, atunci pot sa mizez pe un succes real si constant. desi l-as vedea mai degraba ca pe un ‘mall’ american, si nu un Bucur Obor stilizat.

cum spune si titlul sunt niste consideratii personale, bazate pe impresii formate dintr-o acumulare de date spotty, pastelate si neuniforme. cu alte cuvinte, mi s-ar parea challenging sa lucrezi la construirea unor astfel de branduri, desi nu am avut niciodata ocazia…

Anunțuri
  1. Luni, Mai 12, 2008 la 12:55

    Obor Mall, am auzit si eu ca s-ar construi. Cat despre mall-uri, parerea mea nu conteaza vizitand destul de rar aceste locatii. Prefer de exemplu cinematografelor din mall-uri un Patria, Scala, Studio sau Cinena Pro de pe bulevard. Avantaje-ultra central.

  1. Marți, Iunie 3, 2008 la 14:21

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: