Prima pagină > Advertising, Communication, Planning > Buger King si a sa silentioasa lansare

Buger King si a sa silentioasa lansare

ma asteptam ca intrarea BK pe piata romaneasca sa fie mult mai ‘zgomotoasa’ si mai ales sa aleaga o locatie independenta pentru primul restaurant… nu s-a intamplat asa. piata incepe sa devina crowded pt profilul tragetului…iar orice noua lansare tinde sa devina un zgomot de fond. in plus, primul contact cu targetul trebuie sa fie unul memorabil (de altfel o conditie sine qua non pt un brand care se respecta).

o prietena a sugerat ca aceasta locatie este o ‘locatie-test’. daca e asa atunci e destul de ciudat si ineficient. intradevar investitia este mult mai mica decat in cazul unei locatii independente, dar si rezultatele sunt superficiale. nu poti avea niste rezultate anticipative pt celelalte viitoare locatii, deoarece datele nu sunt obiective. se bazeaza pe niste fluctuatii artificiale: noutatea locatiei (Baneasa Shopping City, un mall recent deschis), consumatori ocazionali intr-o proportie mai mare (generata de vizitatorii din BSC sau din celelalte spatii comerciale) carora li se adauga o variabila predictibila (chiar si pt o locatie independenta) noutatea restaurantului (in acest caz generata mai mult prin WOM)

de altfel, un element extrem de finete este experienta pe care o creezi consumatorului. in acest moment acesta este un element esential de diferentiere fata de McDonalds…experienta ce depinde de segmentul de target pe care ti l-ai propus sa il switch-uiesti de la Mc la BK. segment pe care daca-l asculti iti va face jumatate din treaba. asa cum magazinele de bijuterii si ceasuri isi aleg pozitionarea geografica in functie de ‘versantul cel mai mult luminat de soare’ pentru a pune in valoare frumusetea acestora, tot asa si BK ar trebui sa isi justifice pozitionarea pe piata in functie de segmentul de target vizat.

BK se afla oricum intr-o situatie dificila. McDonalds va ramane pentru mult timp TOM…iar portia sa de consumatori fideli este una maricica, desi cred ca cea de consumatori ocazionali este huge (!) Poate ca cel mai bun plan din partea BK ar fi atragerea si in timp fidelizarea ultimilor. Atragerea unor consumatori fidelizati, fara un background puternic este o risipa de timp si bani.

As vrea sa cred ca urmatoarea mea vizita intr-un BK va fi o locatie independenta, cu un consumer engagement ridicat….

Anunțuri
  1. Luni, Mai 12, 2008 la 12:51

    BK la Baneasa, prea departe, probabil ca nu voi calca pe acolo in urmatorii ani.

  2. Marți, Mai 13, 2008 la 21:25

    dap, departe si de mine 😉

    am fost totusi la BK. nu consum junk-food, dar a trebuit sa vad cum arata BK Romania.

  3. Vineri, Mai 23, 2008 la 21:18

    ok, am inteles, din curiozitate 🙂

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: