Prima pagină > Advertising > Posta Romana

Posta Romana

Marți, Ianuarie 15, 2008 Lasă un comentariu Go to comments

Mult entuziasm si placere la vederea spotului pentru Posta Romana. Intradevar bine facut, productie, creatie, un spot ce creeaza sentimente si reintareste legatura emotionala consumator-brand. Directia de a merge pe traditional, era cea mai de asteptat (at first hand, as zice) sa fie implementata.

Dar pana aici cu lucrurile bune.

Activitatea de mail-delivery … reprezinta un procent foarte mic al activitatiilor companiei. Si nu vad ce beneficiu aduce advertisingul necesitatiilor companiei. Servicii care ar trebui promovate nu sunt, in favoarea altora care nu au nevoie de o asemenea investitie. Apoi, ma gandesc ca ar putea fi o campanie de brand awareness. Si iar ma intreb, de fapt ei vor sa se pozitioneze pe o piata ce, din punctul meu de vedere, este in scadere? Unii se gandesc ca la mediul rural sunt mase de oameni care scriu si corespondeaza prin Posta Romana…ei bine, tind sa cred ca nu. Si principalul(a) concurent/ispita  nu este internetul, ci telefonia mobila sau fixa. Ganditi-va numai la cate oferte tentante sunt in aceasta categorie. Iar batranii sunt prea batrani pentru a mai scrie, si chiar daca nu sunt atat de batrani … nu stiu cat de mult vor intelege din spot si mai ales daca se justifica investitia.

Apoi daca ne intoarcem la legatura emotionala consumator – brand. Oare acest spot nu face mai mult rau decat bine? Ganditi-va numai la ce asteptari au cei care vad spotul si la ce gasesc in oficii…ca sa nu spun ce sentimente ii incearca pe cei care stiu ce gasesc si vad spotul.

Dar ce-i un brand de servicii, fara servicii? Desigur, nu putem lua in calcul imbunatatirea customer service-ului sau a calitatii serviciilor oferite, caci ar insemna sa vorbim despre dezvoltarea/existenta unui management performant. Nu poti contra-argumenta un sofism, pentru simplu fapt ca e un non-argument.

Update (ca urmare a unei discutii cu Cris…she know’s who).

Concluzii:

-campania este practic inutila. nu aduce niciun beneficiu business-ului.

-fara o imbunatatire a serviciilor, si a structurii interioare (printre care si componenta HR), toate eforturile de marketing sunt nejustificate. in acest moment e o situatie: prin-afara vopsit gardu’, inauntru’ leopardu’

-directia de comunicarea pare facuta avand la baza o cercetare fantoma.

Anunțuri
Categorii:Advertising
  1. Miercuri, Ianuarie 16, 2008 la 20:36

    Si eu as imbunatati serviciile. Chiar vroiam sa scriu un post pe tema asta. Am fost de curand intr-un oficiu postal si ce am vazut acolo e de jale. Aparatura invechita si timpi morti, se asteapta foarte mult pentru orice. Poate voi detalia intr-un post viitor.

  2. treselle
    Vineri, Ianuarie 18, 2008 la 11:31

    servicii de proasta calitate,lucratorii vechi plictisiti,lucratorii noi slab pregatiti…

  3. Vineri, Ianuarie 18, 2008 la 12:17

    da, intradevar serviciile sunt o problema, si una grava.
    din pacate nu se poate rezolva totul peste noapte…si exista anumite mecanisme care trebuie puse in miscare.

  4. Vineri, Ianuarie 25, 2008 la 15:37

    Buna Ana! Am trecut un pic pe la tine in vizita 🙂 si am gasit post-ul asta despre Posta Romana. Desi cred ca la capitoulu (calitate) servicii sunt mult pe langa asteptari (dar oare avem asteptari de la ei, dupa o viata de obisnuinta ?), cred ca obiectivul din spatele campaniei nu este una de awareness, logic, si nici de promovare a serviciului in sine, ci de o schimbare mai ampla, structurala a institutiei, care se va vedea sper eu pe termen mediu. Si ca orice brand monopol care se schimba, care incearca sa devina din singura solutie in alegere, are nevoie de comunicare, si de advertising. Daca vrei un exemplu bun e Romtelecom, care parca in ultima vreme e mai prietenos un pic. Si nu, nu am lucrat nici la campanie, si nici la client 🙂

  5. Vineri, Ianuarie 25, 2008 la 18:09

    Hello, Dana! 🙂 (ma bucur sa te „revad”)

    Posta Romana se afla intr-un proces de privatizare, asa cum a fost si Romtelecom… ai dreptate :). Numai ca in acest moment Posta Romana investeste (sau investea ca in 2008 nu am auzit/vazut nimic) in ceva care nu ii aduce un beneficiu (ci chiar un prejudiciu). Decat sa faci ceva ce nu isi are rostul, mai bine deloc…dar asta depinde de strategia de business si de planul de dezvoltare…nu tine de dept de mkt. Caci acele bugete ar fi putut fi directionate catre alte dept, decat mkt…care chiar au nevoie de investitii.

    Nici eu nu lucrez pentru niciuna dintre cele 2 companii…

  6. Miercuri, Martie 5, 2008 la 10:04

    Posta RO nu are nevoie de pozitionare ci mai degraba de restructurare. In forma actuala este doar o alta relicva a unui sistem invechit cu management gaunos. Nu are niciun efect acest ad – mai ales in randul targetului. Trebuie sa recunosc ca este bine lucrat insa mult prea utopic – nu am vizitat oficiile Postei Romane prea des insa ultima data mi-am pierdut 2 ore la coada si nici macar nu am reusit sa imi rezolv treaba.

    Le sugerez sa renunte la investitiile in marketing si sa se concentreze pe ceea ce conteaza – sa construiasca acele valori cu care se mandresc in videoclip si sa solidifice relatiile cu clientii precum si sistemul informational din spate.

    @Ana – Nice blog, mai trec pe aici 😉

  7. Miercuri, Martie 5, 2008 la 11:12

    @ george man, de acord cu tine nu au nevoie de activitati de marketing atat de complexe…ci de „un management intern” mult mai profi…Cu Posta Romana povestea e destul de complicata…si nu stiu daca chiar poate fi comparata cu povestea cu happy-ending a Romtelecomului.

    Thx a lot…I’ll visit yours too

  8. Joi, Martie 6, 2008 la 01:09

    Da, RTLC are cu ce sa se mandreasca. A fost asa de eficienta schimbarea incat eu, ca si consumator, nu imi mai amintesc cum era RTLC inainte. Respect lor!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: