Prima pagină > Advertising > Frumusetea evolueaza…cu DOVE sau NIVEA?

Frumusetea evolueaza…cu DOVE sau NIVEA?

Cum vi se pare noua campanie Nivea?Unii spun ca seamna cu Dove-Manifest pentru frumusetea adevarata. Voi ce credeti?

Imi aduc aminte de un spot pentru un produs, mai precis o crema/lapte de corp hidratant(a) … imediat dupa ce Dove isi lansase campania tot la un produs hidratant… Scenariul spotului Dove urma modelul testelor de la detergenti: intr-un vas crema obisnuita si intr-unul crema Dove, si era testat efectul celor doua creme asupra lalelelor…continuarea se subintelege. Scenariul spotului Nivea….nu imi mai amintesc foarte bine….dar ironiza ideea de a hidrata o lalea.

Acum, nu pot nega ca cele doua campanii nu se aseamana, dar Nivea are un argument mai bun, mai rational (putin filosofic). Cine poate sa defineasca frumusetea? Frumusetea are forma si valoarea pe care tu o conferi lucrurilor pe care le vezi, atingi, simti…etc, etc. Poate ca pentru tine frumusetea este 90-60-90, si tenurile perfecte de pe panourile stradale, cine poate sa iti spuna ca nu e asa? In niciun caz Dove.

Pe de alta parte Dove, ofera campaniei sale puternice accente morale si hai sa zic civice. Frumusetea interioara e cea mai importanta, confortul psihic al individului de a nu fi izolat datorita aspectului fizic etc. Toate acestea pentru a combate o societate ipocrita si retusata. Dar in momentul in care intri intr-o asemenea polemica risti sa fi judecat aspru…drept dovada efectul asupra brandului Axe (ironic :)) ). Consumatorul te priveste ca un tot unitar,  nu analizeaza campaniile separat, cu atat mai putin produsele…

Sincer, consumatorul e o ecuatie cu multe necunoscute … Publicitarii au reclame si campanii care le plac/displac, consumatorii nu prea au asa ceva. Conteaza daca in amalgamul atentiei selective una dintre cele doua campanii se pliaza convingerilor sale…

Anunțuri
Categorii:Advertising
  1. Vinerean Timeea
    Miercuri, Aprilie 7, 2010 la 14:04

    Mi se pare extrem de trist faptul ca persoane precum Cabral, Dragos Bucurenci, Bobby Voicu si ceilalti se implica in aceasta campanie ipocrita derulata de Nivea. Promovare agresiva a unui brand precum Nivea nu face decat sa dauneze consumatorilor, respectiv frumusetii naturale de care tot vorbim. Acest manifest ar fi fost un lucru tare frumos daca nu ar fi fost asociat cu Nivea sau orice alt producator de cosmetice ce foloseste substante chimice extrem de toxice pentru organism. In aceasta culme a ipocriziei a unui Marketing mincinos, as vrea sa stiu cum se imbina frumusetea naturala cu toxicii compusi, ingredientele cancerigene si alte cele…Nivea (grupul Beiersdorf) se numara printre acei giganti, care nu de gand sa faca nici o schimbare, decat fortati de legislatie. Nu pun la dispozitie informatii privind ingredientele produselor. Vezi studiile GreenPeace, UE, prestigioase institute etc.

    Concret, sa luam sub lupa cateva ingrediente ce se regasesc in produsele Nivea (vi le citesc de pe produsele pe care le am eu in casa, deoarece lucrez la un proiect, dar ma pregatesc sa le arunc):

    – Parabeni, parafine si aluminiu FARA NUMAR! Uleiul mineral si derivatele sale (parafina, alte petrochimicale) sunt produse sintetice ale petrolului procesat chimic. Uleiul de parafina duce la aparitia nodulilor, uscarea pielii, aparitia ridurilor, nu lasa pielea sa respire samd. Parabenii precum: Methylparaben, Propylparaben, Butylparaben etc influenteaza formarea cancerului la san, deoarece unele cantitati raman in organism, perturba sistemul endocrin, maresc riscul aparitiei cancerului de piele…Parabenii sunt extrem de IEFTINI, dar se vand la pret premium. Daca inlocuirea parabenilor nu este posibila, in nici un caz nu ar trebui ca produsele sa contina 25%-45% parabeni, ideal ar fi 1%

    – Hidantoina DMDM sau Glyant,interzisa in anumite tari: cancerigena, distruge celulele, slabeste sistemul imunitar, cauzeaza alergii. Contine sau elibereaza formaldehida.

    – Formaldehida si Sodium Laureth (aka 1,4-Dioxane); cauzeaza/faciliteaza: cancer, leucemie si alergii de piele. Nu sunt mentionate pe etichete ca ingrediente in sine, deoarece nu reprezinta materii prime, sunt emise insa cand diferite substante reactioneaza unele cu altele. Formaldehida este o otrava cumulativa pentru ca nu se mai elimina, odata ajunsa in corp. Sodium Laureth se obtine din procesarea unor chimicale puternice cu oxid de etilena, (terminatia “eth” indica acest proces).

    – Iodopropynyl Butylcarbamate, desi conform UE acum ceva ani “întrucât, în absența unor date științifice noi, în special referitoare la toxicitatea pe termen lung, Comitetului științific pentru cosmetică recomandă interzicerea utilizării moschenei și muscului tibetan în produsele cosmetice, deoarece acestea pot să prezinte un risc pentru sănătatea consumatorilor…” Cele mai recente studii indica ca modifica genele si structura proteinelor, formeaza nitrozamina, adica cancer+toxicitate.

    – Triclosan: antibacterian, efect antiseptic. Daca produsele cu triclosan sunt folosite frecvent, bacteriile devin rezistente la această substanţă şi nu mai reacţionează la ea. Bacteriile devin rezistente la ANTIBIOTICE. Este o substanta daunatoare corpului, afecteaza echilibrul hormonal, a fost declarat ca fiind una din cauzele cresterii ratei de cancer mamar etc. Dintre contaminantii apelor, acesta este cel mai frecvent depistat.

    – Metildibromo-glutaronitril – MDGN: conservant, poate provoca eczeme, inrosire, iritare, alergii, afecteaza pielea.

    – Laureth 4, listat ca ingredient si in gama de produse destinata bebelusilor: periculos, cu cele mai ridicate grade de comedogenitate si iritatie, adica 5; pe o scala de la 0 la 5.

    Lista poate continua la nesfarsit. Acestea sunt doar cateva exemple. Daca post-ul meu va pune macar o persoana pe ganduri, inseamna ca nu mi-am pierdut timpul. Pacat ca in Romania nu reusim sa scapam de abordarea “sa ii prostim pe prosti!” Indiferent ca vorbim despre politica, cosmetice, alimente samd. Care era ideea manifestului? De a cumpara produsele Nivea care duc in timp la o frumusete naturala, astfel incat sa nu mai avem nevoie de “tencuiala”? Aha…Nu merci!

    Istoria si prezentul industriei tutunului ar putea constitui o valoroasă lecţie si experientţă demnă de luat în seamă de celelalte industrii puse sub presiuni la frontiera eticii în afaceri. Mai lipseste ca Pepsi, Coca Cola, Philip Morris sa demareze un manifest pentru sanatate. Ceea ce nu se va intampla, deoarece acestia recunosc efectele daunatoare ale produselor asupra organismului, bazandu-se pe libera alegere a consumatorului, ceea ce e ok. Atata timp cat fiecare consumator este informat (si nu prostit) asupra ingredientelor si efectelor nocive este liber sa aleaga.

  2. gpgi
    Marți, Februarie 14, 2012 la 12:29

    bv comentatoarei de mai sus. a pus punctul pe ingrediente ! pacat ca profitul e mai important decat orice.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: