Danone, Danone, Danone…

Un subiect constant in presa din ultimul timp este cazul Danone, respectiv continutul ridicat al dioxinei din produsele companiei. Despre Danone pot spune ca intr-un fel sau altul a influentat educatia alimentara a romanilor (impreuna cu alte branduri) … mananci sanatos, traiesti sanatos, te simti bine … we all know it. Romanii au incredere in Danone, deoarece se pare ca promisiuniile acestuia s-au realizat … intr-un fel sau altul. Desi nu pot sa nu ma gandesc ca Danone detine un fel de monopol pe piata iaurturilor … asa ca un zid ce nu poate fi spart. Ei bine, intradevar podul de piatra s-a cam … zdruncinat.

Poate ca socul ar fi putut fi temperat daca actiunea PR-ista a companiei ar fi fost by the book: promta si eficienta, inainte de a incepe presupunerile, speculatiile, povestiile, zvonurile etc. Bila neagra.

Totusi cred ca tactica: „taci ca trece” sau „nici usturoi n-am mancat nici gura nu-mi miroase”… functioneaza. Oricum, rezultatul testelor de la laborator arata ca Danone e „curat”, piata produselor de lactate, respectiv iaurturi, se mareste … asa ca tot raul spre binele consumatorului.

Concluzia si invatatura: explore all the possiblities and pick the most suitable one 🙂 .

8 gânduri despre „Danone, Danone, Danone…

  1. De ce crezi ca a functionat tactica „taci ca trece”? Personal, cred ca imaginea Danone a avut de suferit si daca ar fi comunicat mai eficient ar fi scapat mai usor.

  2. Nu am spus ca imaginea brandului Danone a ramas neafectata…tocmai ca podul de piatra a fost zdruncinat. Dar cu siguranta reactia consumatorilor ar fi fost alta, daca acest lucru s-ar fi intamplat…spre exemplu in Italia. Si cred ca „taci ca trece” nu a fost nimic voit, dar le-a cam iesit…bine, e doar un feeling

  3. Intotdeauna, in orice organizatie…ar trebui sa existe un capitol numit Managementul crizelor. Politica interna, ar trebui sa includa si un astfel de capitol.
    Cel mai adesea, pe parcursul existentei unei organizatii exista o multime de factori externi care influenteaza si interactioneaza in guvernarea factorilor interni. Daca nu se anticipeaza atunci nu se previne, deci nu se trateaza si se imbolnaveste.
    Oricum, problema Danone, e in fapt problema industriei de lactate. Caci in fond si la urma urmelor, putea fi atat de bine Zuzu, Brenac sau altele care folosesc astfel de substante. Aici, de vina este media…care daca tot a facut reclama gratuita, puteau macar sa puna accentul pe un fapt real si evident. Problema in primul rand este a iaurturilor cu fructe…si particular, secundar, Danone.

  4. Dar daca, continutul de dioxina dintr-un iaurt Danonino este de 10 ori mai putin decat doza zilnica admisa pentru un adult 60-80Kg . Daca valoarea admisibila a dioxinei s-ar stabili de fapt dupa greutatea unui copil 6-20 de kilograme, si daca acel copil ar manca 5 iaurturi de fructe pe zi ? Cu ce argumente ar putea veni nini nino Danonino? De cate ori s-ar depasi valoarea admisa de dioxina?

  5. Mai, Casargoz…la cifre nu ma pricep f. mult, dar nici din firul liric al postului tau, nu imi dau seama de directia pe care o trasezi. Poti fi mai explicit?
    Adik, Danone „stabileste” cantitatea de dioxina in functie de un adult, cand de fapt iaurturile sunt consumate si de copii…sau stabileste in functie de organismul unui copil?!si atunci nu-i nici un motiv de ingrijorare…

  6. Rezultatele oricarui test, privind cantitatea dozei admisibile de orice, este facuta in general pentru adulti. De exemplu cand mergi la farmacie cu o reteta de antibiotice pe reteta scrie 2 pe zi la 12 ore. Daca mergi cu un copil cantitatea se calculeaza in functie de greutatea copilului. Presupun ca si pentru dioxina se face la fel.
    De exemplu:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Reference_dose
    Doza acceptata pentru o substanta este:
    0.005 mg/kg/day
    Dar pentru femei, gravide copii, noi nascuti este de: 0.0005 mg/kg/day
    Ceea ce inseamna ca rezultatele testelor ar fi putut fi pozitive prin prisma PAD populaiton adjusted dose.
    Deci in cazul de fata anumite populatii ar fi fost expuse riscului prin comercializare.
    Si revin cu intrebarea:
    Care este targetul Danone?

  7. well, atunci aceasta constatare ar schimba radical situatia si pentru ceilalti producatori similari Danone.

    targetul Danone?! nu as putea sa iti raspund precis, in primul rand pentru ca nu exista un target Danone, ci un target segmentat pe produse Danone; si in al doilea rand nu am acces la astfel de informatii.

Lasă un răspuns către Ana Placinta Anulează răspunsul