Prima pagină > Stuff > Buna dimineatza, soare!

Buna dimineatza, soare!

In weekend, am reluat o mai veche pasiune: psihologia, insa mai concret ar fi psihanaliza. In acest sens, unul din cel mai mare regret ar fi SNSPA-ul; dar intelepciunea vine odata cu experienta, odata cu anii… din pacate. Revenind la momentul „vechea pasiune”…Wilhelm Stekel, un discipol al lui S.Freud, a publicat prin anii ’20 (parca 1928) o carte interesanta pentru acea vreme „Psihologia eroticii feminine”.  Indiferent de sex, e una din acele carti in care te descoperi ca om si ca fiinta sociala.

Insight-ul cartii, din perspectiva proprie si personala: research-ul e doar search. Individul este mai complex, mult prea complex pentru ca tu sa-l cunosti.. prin diverse tehnici: interviu, chestionar, focus-grup probabil si altele. Ok, am inteles cercetarea e cercetare, psihanaliza e psihanaliza and so on…dar nu individualul il cauti printre general?! Si sirul intrebarilor fabuloase poate continua, dar cum ramane cu realitatea?! Ramai cu date, statistici, impresii, cu ore si hartie pierdute.

Din informatiile la care am acces, constat ca cercetarea este un excavator cu un brat mult prea scurt pentru a trece dincolo de evident, de constient. Sunt multe motive pentru care as cumpara/cumpar „Dero-parfumul anilor celor mai frumosi”, dar pe cele mai multe nu le cunosc (motivele). Repet nu am suficiente cunostiinte in domeniu (desi mi s-ar parea interesant si folositor sa am), dar am un feeling ca cercetarii ii lipseste profunzimea.

Cu aceste ganduri sedimentate pe parcursul zilei de ieri, am zis ca merita un post; si nu mica mi-a fost mirarea cand am vazut ceva asemanator la Razvan si Alex pe blog. Concluzia: am avut un weekend de vis, si am ramas suspendata undeva deasupra realitatii. Se pare ca in Romania sunt chestionate elementele esentiale ale researchului. Acestea fiind spuse nu pot decat sa imi urez un radiant: Buna dimineatza, soare! 😀

Categorii:Stuff
  1. Luni, Iulie 23, 2007 la 12:29

    gogutzu,

    intrebarea ta era cam „private”, asa ca nu-ti pot raspunde decat in „private”. pp ca e-mailul era fake, astept un semn de la tine, dar la p_ana_maria_86@yahoo.com.

  2. Alexandru Petras
    Luni, Iulie 23, 2007 la 15:38

    Eu am impresia că am scris ceva cam nepotrivit pentru vremea asta de afară … e super cald şi lumea e plecată prin concedii … iar eu tot stau şi îmi dau cu părerea despre … despre nimic foarte important 🙂
    „Buna dimineatza, soare!” ăsta este un post scris dimineaţa …:) la mine e 15:36 când îţi citesc postul ăsta şi mă pregătesc pentru o baie în frumoasa noastră Dunăre … asta ca să dăm un aer de concediu 🙂

  3. Luni, Iulie 23, 2007 la 15:52

    „Buna dimineatza, soare!” a fost doar o coincidenta cu efectiv perioada din zi in care am publicat postul… Se refera mai mult la faptul ca m-am trezit la realitate.

  4. Luni, Iulie 23, 2007 la 16:33

    Sal, nu stiu daca ai citit articolul asta. Sunt mai multe concepte interesante referitoare la research.

    http://www.planning.ro/viewInterviu.php?idEntitateText=64

  5. Miercuri, Iulie 25, 2007 la 17:16

    Corina,

    Saru’mana pentru link…au fost printre primele pe care l-am citit dupa ce mi-am facut cont pe planning.ro, desi pot spune ca l-am recitit cu alti ochi. 😀

    I’ll also keep an eye on ur blog 😛

  6. Miercuri, Iulie 25, 2007 la 18:33

    As I am also 🙂

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

