Prima pagină > Advertising > Simplu si simplist.

Simplu si simplist.

1.Simplu

 Imi place la nebunie ultimul spotul Danone-10 ani de vitalitate romaneasca. Foarte, foarte romanesc, foarte, foarte Bun! Pana acum stiam una si buna: tipele care consuma cate o Activia pe zi, obisnuiesc sa isi petreaca vacantele la pensiunea Mariei, cea care scoate petele de grasime cu Bonux. Altfel spus, reclamele la Danone, in general sunt la fel de anoste si neutre ca cele din categoria detergenilor. Ai 1.o situatie critica: rufe imposibil de murdare/probleme de sanatate, 2. o situatie de suspans: ce ma fac daca bluza mea preferata ramane nepatata?/viitorul imi este primejduit de o alimentatie necorespunzatoare, 3.Eroul/-ina: atotsfatuitoarea/ul, atotstiutorul/ea 4. Situatia de compromis (sau poate rolul lui Toma necredinciosul): incerc sa vad cum e, caci oricum nu mai am prea multe variante, si in sfarsit 5. deznodamantul, implicit promisiunea: de acum inainte voi fi fidel/a lui Bonux/Danone, caci e cel mai bun.

Asa-i v-ati prins! e totul mult prea mult, prea mult de anticipativ. E un template safe, dar boring. Si totusi, Danone m-a surprins.

Ar mai fi de discutat „miturile” romanesti ce se regasesc in spot si implicit in care ne regasim cu totii: cainii vagabonzi ce mai mereu ne pun pe fuga, RATB-ul cel ce mereu provoaca neplaceri, fete frumoase, masini cu probleme tehnice, optimismul s.a.

Deosebit de simplu si de bine gandit!

2. Simplist

 Rexona  este cel de-al doilea pe „ordinea de luna” care m-a uimit. Nu la fel de placut ca Danone. „Transpiratia strica reputatia”, nu este tocmai OK…desi daca ar fi fost mai expresiva, mai agresiva, mai guerrilla campania ar fi fost chiar foarte Rexona. Dar asa… Si totusi, exprima oare headlineul un insight sau o observatie?!

 Nu am cautat prea mult, de aceea nu am nici un vizual al campaniei. Dar pot da citarii un body copy, dintr-un print [vizualul nu explica textul, decat pe sfert … e mai mult un key visual al spotului TV]: „Cateodata barbatii iti cad la picioare, insa nu neaparat pentru ca arati bine. Foloseste Rexona in fiecare dimineatza pentru a elimina singura scapare care-ti pune in pericol frumusetea”. Prea multe ambiguitati, mici „scapari” in ceea ce priveste proprietate a cuvintelor.

 In final, o campanie dorita a fi simpla, usor digerabila, e mai degraba simplista.

Anunțuri
Categorii:Advertising
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: