Prima pagină > Advertising > "Mini-poster" vs Advertorial

"Mini-poster" vs Advertorial

Duminică, August 6, 2006 Lasă un comentariu Go to comments

Intr-un domeniu infometat de informatii, cum este cel al comunicarii, al publicitatii…a citi tot
ce-ti pica in mana reprezinta un instinct dobandit, mai ales daca este etichetat „Noutati”. In fine, aceasta a fost introducerea. Problema este urmatoarea. Citind destul de frecvent presa scrisa ( a se face distinctie de publicatiile online)…am observat ceva; insertiile de reclame sunt mai degraba mini-postere, mini-bilboard-uri…si totusi sunt publicate in reviste, ziare; oamenii sunt obisnuiti cu ele si le ignora total. Sunt unele reclame pe care nici macar nu le-am observat, decat acum cand rasfoiesc revista pentru un advertorial care mi-a placut in mod deosebit si altul pe care l-as fi considerat articol daca nu avea si „mini-posterul” (intr-o acceptiune proprie, „mini-posterul” este reclama ce ocupa un spatiu de 1/1 din pagina unei publicatii sau poate fi prezenta si pe copertile acesteia) pe ultima coperta a revistei. Oare si-au pierdut farmecul advertoriale…sau poate ca la noi nici nu au constituit nici macar un „trend”?!
Ma gandeam la efectul pe care l-ar avea aparitia mai multor advertoriale. Persoanele care citesc publicatiile ce contin astfel de insertii, cu siguranta nu ar ramane indiferenti. Poti sa dai pagina peste o reclama obisnuita, peste un „mini-poster”, dar daca vezi un advertorial si il confuzi pentru cateva secunde cu un articol, atunci il vei citi cu siguranta…caci te-a captivat, ti-a atras atentia cu ceva. Te gandesti, ca poate iti ofera o informatie despre acea companie, produs sau serviciu, o informatie ce nu o vei gasi in banalele reclame, si atunci nu poti rata o astfel de sansa. Advertorialele aduc acea incredere in calitatea si siguranta informatiei, datorita asemanarilor cu un articol jurnalistic. Poate ca ma insel…poate ca nu. Totusi, pentru cateva minute (adica atat cat am citi cele doua advertoriale) am fost un simplu cititor de revista, o persoana care consuma, inconstient, publicitate, iar cele doua insertii publicitare m-au facut sa nu dau pagina, intr-o ignoranta oarba. Curiozitatea, ineditul si nevoia de informare au fost scuzele mele…si cred ca pot fi ale multora dintre voi. Iata, cateva din caracteristiciile unor advertoriale de succces.
Despre advertoriale as mai spune ca inainte de a-le fi surprins intr-o asemenea maniera, le-am suspectat de un insucces teribil…lucru ce s-a dovedit a fi fraudulos de fals. Acum ramane intrebarea, daca numarul acestor insertii va spori….vor conduce ele la o rata de vanzare a produselor, servciilor mai mare?! Cu alte cuvinte, vor avea advertorialele un mai mare succes decat „mini-posterele”?!

Anunțuri
Categorii:Advertising
  1. Dragos S.
    Luni, August 7, 2006 la 10:27

    trend-ul il dicteaza clientul, agentia si apoi publicul…cel putin asa par a merge lucrurile la noi. Normal ar fi publicul, agentia si apoi clientul.
    Advertorialele, bune, acelea au succes. depinde acum si ce scrii in ele..asta inseamna sa stii foarte bine si publicul si clientul, sa-i stii nevoile, preferintele…in advertorial trebuie sa fii un vanzator de guerrila foarte bun al imaginii si-al cuvintelor….foarte putini am vazut la noi…sa fie in stare de asa ceva…tocmai de aceea mi se pare logic trendul ne-trend al advertorial…

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: